دوربین های بیسیم بهتر اند یا دوربین های سیمی

مقایسه دوربین های وایرلس و دوربین های کابلی

دوربین های کابلی نصب کنبم یا دوربین های وایرلس؟

امروزه استفاده از دوربین های وایرلس که عموما تحت پروتکل وای فای عمل می کنند بدلیل راحتی در نصب و عدم نیاز به تجهیزات مکمل از قبیل دستگاه ضبط کننده، هارد دیسک و کابل مورد استقبال قرار گرفته است.

علارغم مزایای بسیار زیاد دوربین های مداربسته وایرلس یا وایفای همیشه نباید از این دوربین های برای پوشش محیط های مختلف استفاده کرد.

دوربین های مداربسته وایرلس و دوربین های کابلی

دوربین‌ مداربسته وایرلس، دوربین‌هایی هستند که از طریق شبکه وای‌فای، تصاویر را به یک گیرنده یا یک روتر ارسال می‌کنند. این دوربین‌ها نیاز به کابل برای اتصال به اینترنت ندارند، اما همچنان برای تغذیه برق، به یک منبع تغذیه و کابل برق نیاز دارند. دوربین‌های مداربسته کابلی، دوربین‌هایی هستند که از طریق کابل، هم به منبع تغذیه و هم به اینترنت وصل می‌شوند. این دوربین‌ها معمولاً با یک دستگاه ضبط کننده DVR همراه هستند که تصاویر را ذخیره می‌کنند.

مزایا و معایب دوربین ها

هر دو نوع دوربین مداربسته، مزایا و معایب خود را دارند. دوربین‌های وایرلس، نصب آسان‌تر، انعطاف پذیری بیشتر و قابل حمل هستند. اما ممکن است با تداخل شبکه، امنیت کمتر، کیفیت پایین‌تر و محدودیت تعداد دوربین‌ها مواجه شوند. دوربین‌های کابلی، قابل اطمینان‌تر، امنیت بیشتر، کیفیت ثابت و پشتیبانی از تاسیسات بزرگ هستند. اما ممکن است با نصب زمان‌گیر، انعطاف پذیری کمتر و قابل حمل نبودن مشکل داشته باشند. انتخاب بین دو سیستم بی‌سیم و باسیم، به نیاز‌های امنیتی شخصی شما بستگی دارد.

وبسایت و عمده فروشی آیس پلاس در حوزه دوربین مداربسته تحت شبکه بسیار فوق العاده می باشد تمامی نیازهای امنتی را برطرف خواهد رد.پخش عمده دوربین مداربسته کلیک کنید.

حتما بخوانید:  سه اشتباه رایج افراد در انتخاب دوربین مداربسته

 

تفاوت دوربین های وایرلس و دوربین های کابلی

چرا نصب دوربین های وایرلس همیشه پیشنهاد نمی شود؟

بسیاری از افراد پس از نصب دوربین های وایرلس از عملکرد و نوع انتقال تصویر این نوع از دوربین های مداربسته انتقاد می کنند.

دلیل این امر هم می تواند استفاده از دوربین های وایفای در محیط های خاص باشد که عملا کارایی این دوربین ها را مختل می کند.

دوربین های وایرلس بدلیل کاهش هزینه ها در تعداد کم توصیه می شود ولی استفاده از این دوربین ها در تعداد بالا و در هر محیطی اصلا پیشنهاد نمی شود.

بدلیل اینکه اولا با بالا رفتن تعداد دوربین ها هم توجیه اقتصادی ندارند و هم ممکن است کارایی و عملکرد قابل قبولی نداشته باشد. در حالیکه استفاده از دوربین های کابلی در تعداد بالا و در هر محیطی جوابگو بوده و امکان اختلال در انتقال تصاویر و ضبط تصاویر به حداقل می رسد.

دوربین مداربسته هایک ویژن دوربین فوق العاده قوی با قبلیت های فراوان مناسب برای محافظت و نظارت که این قابلیت دوربین سیمی بودن یا کابلی را هم دار می باشد.

برای پروژه هایی که امکان کابل کشی دوربین ها وجود ندارد راهکار چیست؟

در پروژه های نصب دوربین مداربسته که امکان سیم کشی بدلایل مختلف مثل دکور های ساختمان و فروشگاه ها نباشد ناچارا باید از دوربین های بیسیم استفاده کرد.

ولی در نظر داشته باشید که چنانچه فاصله بین دوربین ها و اکسس پوینت زیباد باشد و یا تعداد دوربین ها از 4 عدد بالا تر باشد حتما باید برای نصب دوربین های وایرلس وسواس بیشتری به خرج داد.

حتما بخوانید:  از چه کابل VGA و HDMI برای نمایش تصاویر دوربین مداربسته استفاده کنیم؟

بهتر است در چنین شرایطی از دوربین های برند های مطرح بهره برد چرا که استاندارد های انتقال تصویر وایفای تا حدود زیادی در این برندها رعایت شده است.

دوربین مداربسته هایک ویژن

امیدواریم که از مقاله تفاوت های دوربین های کابلی و دوربین های وایرلس بهره کافی را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[gravityform id=”3″ title=”false” description=”false”]