دوربین مداربسته 360 درجه

دوربین مداربسته 360 درجه بیسیم

دوربین مداربسته 360 درجه بیسیم، به دوربین هایی گفته می شود که می توانند با زاویه 360 درجه به تصویر برداری بپردازند.

به ویژه برای فضاهای بزرگ انتخاب بسیار مناسبی هستند. این دوربین ها به دو گروه دوربین های کابلی و وایرلس دسته بندی می شوند که دوربین های کابلی حرفه ای تر و مناسب پروژه های بزرگ می باشند. در صورتی که برای موارد غیر حرفه ای و کم وسعت از لحاظ اقتصادی بهتر است از دوربین های وایرلس 360 دجه استفاده نمود.

دوربین مداربسته 360 درجه بیسیم

در این مقاله ما نحوه ی عملکرد دوربین های 360 درجه وایرلس، مزایا و محدویت های آن ها و همچنین نکات مفیدی را در ارتباط با محل نصب این دوربین ها را به شما ارائه می نماییم.

دوربین های مداربسته 360 درجه کابلی که به دوربین های اسپید دام و یا ptz معروف اند در صفحات دیگری از سایت مفصلا توضیح داده شده اند.

سیستم های امنیتی، همواره از ضروریات محیط هایی چون فرودگاه ها، ادارات دولتی، مجتمع های آپارتمانی و … بوده اند. امروزه با توجه به شرایط اقتصادی نابسامان موجود، دغدغه ی امنیت برای افراد بیشتری وجود دارد.

دوربین های مداربسته 360 درجه می توانند انتخاب مناسبی برای محیط های بزرگ و وسیع باشند. دید 360 درجه ی این دوربین ها به شما این امکان را می دهد که تصاویر و ویدیوی محدوده ی وسیعی را تنها با یک دوربین داشته باشید؛ به عبارتی این دوربین ها می توانند کار چندین دوربین مداربسته را در یک فضا انجام دهند.

شما تنها با نصب یک دوربین 360 درجه، می توانید امکانات چند دوربین مداربسته با زاویه دید ثابت را یکجا داشته باشید. و از این طریق در هزینه های خود صرفه جویی کنید! پس فراموش نکنید که دوربین های مداربسته ی 360 درجه یک انتخاب کاملاً اقتصادی هستند!

حتما بخوانید:  دزدگیر اماکن یا دوربین مداربسته

در ادامه  آموزش های تکمیلی مرتبط با این دوربین مداربسته به صورت مشروح آورده شده است .

محل نصب دوربین های وایرلس چرخشی

دوربین های بیسیم 360 درجه از نظر کاربرد به دو دسته دوربین های چرخشی و دوربین های چشم ماهی دسته بندی می شوند.

دوربین fish eye

دوربین های چشم ماهی معمولا زیر سقف نصب می شوند و تصویر ثابتی بصورت گرد و 360 درجه به کاربر نمایش می دهند.

علت نامگذاری این دوربین ها ، برخورداری آن ها از لنز فیش آی می باشد و شاید برای شما جالب باشد که بدانید که فیش آی به معنای چشم ماهی است و ماهی ها نیز دقیقاً 360 درجه دید دارند.

دوربین های چرخشی 360 درجه

دوربین های چرخشی بیسیم 360 درجه روی دیوار نصب می شوند و با چرخش 360 درجه ای می توانند تمام محیط را برای ما پوشش بدهند.

نکاتی راجع به نحوه نصب دوربین های بیسیم fish eye

از قرار دادن این دوربین ها در گوشه ها بپرهیزید، چرا که بخشی از دید آن مسدود می شود.

پایه های دوربین را هر از گاهی چک کنید و از مقاوم بودن آن ها اطمینان یابید.

برای گرفتن بهترین نتیجه، این دوربین ها را در مرکزی ترین نقطه ی سقف نصب کنید.(مختص دوربین های فیش ای)

دوربین را در یک فاصله ی معقول از درگاه های ورودی برق، دریچه ی کولر، تهویه و … قرار دهید.

نزدیک بودن این دوربین ها با لامپ ها، از کیفیت تصاویر آن ها می کاهد. حتی الامکان دوربین را در فاصله با لامپ ها نصب کنید.

حتما بخوانید:  خرید دوربین مداربسته بیسیم لامپی

آیس پلاس از بزرگترین عرضه کننده هایه دوربین مداربسته 360 درجه می باشد که توانسته با کار فوق العاده خود بهترین هایه بازار باشد.

مزایای دوربین های مدار بسته ی  360 درجه fisheye

بزرگترین مزیت دوربین 360 درجه بی سیم همانطور که پیشتر نیز برآن تاکید کردیم، میدان دید 360 درجه ی آن ها است که این دوربین ها را به انتخاب اقتصادی و مناسبی برای فضاهای بزرگ و وسیع تبدیل می نماید.

لنز فیش آی و زاویه ی 360 درجه، قابلیت تصویر برداری از محدوده ی وسیعی را دارد و نقاط کور را به حداقل می رساند.

تصاویر پانارومای برداشت شده از طریق این دوربین ها ، کیفیت مطلوبی را بدون هیچ گونه اعوجاج تصویر به شما ارائه می نماید. به عبارتی هیچ جزئیات خاصی از دید لنز این دوربین از قلم نمی افتد.

معایب دوربین های 360 درجه چشم ماهی

فاصله ی کانونی لنز فیش آی پایین است و تصویر ضبط شده نیز کاملا گرد است، لذا تصویر اندکی گیج کننده است. اما نگران این موضوع نباشید، چرا که نرم افزارهای کامپیوتری مناسب برای از بین بردن گردی تصاویر این دوربین وجود دارد. این نرم افزارها با کشیدن و فشردن این تصاویر و تغییر زوایای نقاط مختلف آن ها، چند تصویر عادی را به شما ارائه می نمایند که محدوده ی مورد نظر را تحت پوشش قرار می دهد.

لنز این دوربین ها به شدت نسبت به گرد و غبار حساس است. همچنین این دوربین ها ضد آب نیستند. لذا چنانچه در محیط کاری شما گرد و غبار و رطوبت زیادی وجود داشته باشد، ممکن است این دوربین برای شما انتخاب مناسبی نباشند.

حتما بخوانید:  خرید دوربین مداربسته خانگی

با توجه به شکل خاصی که لنز های چشم ماهی دارند و همینطور فاصله کانونی کم آن ها، این دوربین ها نسبت به بقیه دوربین ها معمولا به نور بیشتری نیاز دارند.

چنانچه محل نصب دوربین ها، اختلاف سطح زیادی داشته باشد، بخشی از زاویه دید دوربین از بین می رود.

پیش از انتخاب این دوربین ها، حتماً ویژگی های محیط خود را بسنجید. این دوربین ها در ارتفاع 3 تا 6 متر از سطح زمین، بهترین کارایی را دارند. در صورت کم یا زیاد بودن ارتفاع، بخشی از محیط در زاویه دید دوربین قرار نخواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[gravityform id=”3″ title=”false” description=”false”]