برای امنیت دوربین مداربسته نصب کنیم یا دزدگیر اماکن؟

دزدگیر اماکن یا دوربین مداربسته

در ابتدا بهتر است آشنایی مختصری با دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن داشته باشیم و در ادامه مطلب به مزایا و معایب هر کدام پرداخته و در نهایت انتخاب ارجح را معرفی نماییم.

آشنایی با دوربین مداربسته و کاربرد آن

اصلی ترین کاربرد دوربین های مداربسته حفاظت از محیط و اماکن بوده هر چند قابلیت آنها تنها به این گزینه محدود نمی شود. علاوه بر بحث نظارت و حفاظت کاربردهایی نظیر ،کنترل های  نظامی، کنترل و نظارت ترافیکی، فضایی و صنعتی هم از سایر قابلیت های این دوربین ها می باشد.

حضور دوربین های مداربسته در جوامع امروزی باعث کاهش گسترده آمار جرائم رانندگی و حتی جنایی شده است. نصب دوربین ها در پارکینگ ها، اماکن شخصی، و دستگاههای خودپرداز از نمونه های پرکاربرد دوربین های مدار بسته می باشد.

دوربین های مداربسته انواع متفاوتی دارند که پر استفاده ترین نوع آنها در اماکن مختلف دوربین های مداربسته دیجیتال می باشد. در کنار دوربین های دیجیتال دوربین های تحت شبکه قرار دارند که

راهنمای انتخاب دوربین مداربسته

آشنایی با دزدگیرها و کاربرد آن

دزدگیر اماکن وسیله ای است برای شناسایی و جلوگیری از حضور افرادی که قصد شکستن قفل و حریم شخصی دیگران را دارند. دزدگیراماکن یک وسیله الکترونیکی بوده که در دو مدل بی سیم یا باسیم نصب و راه اندازی می شود.

و اگر سسنسورهای دزدگیر تحریک شود، دستور آلارم یا هشدار صادر می گردد. دزدگیر ها معمولا با صدای آژیر خطر را اعلام می کنند.

دزدگیر های اماکن اغلب قابلیت نصب بر روی دوربین های مدار بسته را هم دارا می باشند.

حتما بخوانید:  راهنمای خرید دوربین مداربسته ضد آب

تفاوت دزدگیر و دوربین مداربسته

دزدگیر و دوربین مداربسته دو سیستم امنیتی هستند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند. دزدگیر یک سیستم هشدار دهنده است که در صورت ورود ناخواسته به محل، صدا و نور را روشن می‌کند و از طریق تماس یا پیامک به صاحب محل اطلاع می‌دهد. دوربین مداربسته یک سیستم ضبط کننده است که تصاویر را در محل یا به صورت آنلاین به نمایش می‌گذارد و می‌تواند برای شناسایی مجرمان و ردیابی رویدادها مفید باشد. بنابراین، تفاوت اصلی بین دزدگیر و دوربین مداربسته این است که دزدگیر برای پیشگیری از سرقت و دوربین مداربسته برای شناسایی سرقت طراحی شده‌اند

یکی از محصولات ما دوربین مداربسته هایک ویژن می باشد که بسیار حرفه ای و پرطرفدار است میتوانید برای مشاوره و یا خرید با ما تماس بگیرید.

دزدگیر اماکن

نتیجه گیری نهایی برای انتخاب دوربین مداربسته و یا دزگیر اماکن

اگر شما هم پیگیر ایجاد امنیت بیشتر در خانه یا محل کار خود باشید ممکن است  در انتخاب ما بین  دوربین مداربسته یا دزدگیر سردر گم شوید.

دوربین مدار بسته  می تواند کاملا از صحنه و اتفاقات مقابل خود تصویر برداری نماید و صحنه را با جزییات و کیفیت های متنوع ثبت و ضبط نموده و ذخیره کند. دزدگیر در شرایط پرخطر با توجه به قابلیت های خود با صدای آژیر اطلاع رسانی می کند. واین امکان را دارد که  از وقوع جرم و خطرپیشگیری نماید.

با اینکه دوربین مداربسته می تواند از صحنه جرم و جنایت به خوبی تصویر برداری کرده و اطلاعات را ذخیره کند اما توانایی در جلوگیری از وقوع حادثه و خطر ندارد. هم چنین اگر دوربین مداربسته دارای وضوح و کیفیت بالایی نباشد تصاویر و اطلاعات ثبت شده هیچ کمکی به شرایط ریسکی و پر خطر نمی نماید. هرچند حتی در دوربین های پیشرفته و با کیفیت و رزولوشن بالا هم گاهی اگر چهره مجرمین قابل شناسایی هم باشند باز هم در نهایت این احتمال وجود دارد که دستگیری مجرم در مواردی هرگز  مقدور نشود.

حتما بخوانید:  قیمت دوربین مدار بسته داهوا

آیس پلاس بزرگترین و عمده فروش یک در عرضه دزگیر اماکن و یا دوربین مداربسته می باشد که در چندین سال اخیر توانسته با بهترین محصولات عرضه شده بازار را به سمت خود بچرخاند.

دوربین های مداربسته شبیه چشم ناظری عمل می کنند که اگر از کیفیت و وضوح بالایی برخوردار نباشند، مانند چشم نابینایی که وقایع را به درستی نمی تواند ثبت و ذخیره کنند. عمل می نماید.

بنابراین در خرید دوربین مداربسته باید به کیفیت دوربین توجه ویژه ای نمود چرا که اگر دوربین وضوح و کیفیت بالایی نداشته باشد مانند این است که عملا وجود خارجی  ندارد. بنابراین در خرید دوربین مداربسته نباید حساست به خرج داد.

بنابراین پیشنهاد می شود برای ایجاد امنیت در اماکن و حفاظت از اموال و سرمایه های شخصی و عمومی از هر دو گزینه  دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن  بهره برد. اما اینکه کدام گزینه بر دیگری ارجحیت دارد، بحث مفصل و مجزایی است که به تحقیق حاصل می شود.  همواره باید در نظر بگیریم که با توجه به نیاز محیط که چه سیستمی را می طلبد برای حفظ امنیت محل مورد نظر از گزینه مناسب تر استفاده  ببریم.

دزگیر اماکن امنیت مکان ها و منازل و هرجایی را صدبرابر افزایش می دهد میتوانید با خرید این دزگیرها امنیت را برای خود و اماکن خود تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[gravityform id=”3″ title=”false” description=”false”]