برای تغذیه دوربین های مداربسته از آداپتور مرکزی استفاده کنم یا آداپتور لپتاپی ؟

برای تغذیه دوربین های مداربسته از آداپتور مرکزی استفاده کنم یا آداپتور لپتاپی ؟

برای تغذیه دوربین مداربسته آداپتور لپتاپی مناسب تر است یا آداپتور صنعتی؟ چرا؟

دو سوال :

1- ایا می توان برای کاهش هزینه پروژه از کابل ترکیبی برای عبور برق 220 ولت استفاده کرد؟

2- در فواصل بالا که افت ولتاژ ایجاد می شود چه راهکاری برای تامین مناسب برق دوربین ها وجود دارد؟

 

تغذیه و برق دوربین های مداربسته که می توانید با استفاده از اداپتور های لپتاپی و آداپتور های مرکزی تامین شود ، در بحث تعمیر و نگهداری سیستم های دوربین مداربسته بسیار حائز اهمیت است و بسیاری از افرادی که در زمینه عیب یابی دوربین های مداربسته فعالیت می کنند بر این باورند که خیلی از مشکلات دوربین مداربسته ریشه در تغذیه نامناسب آن ها دارد.

روش های تغذیه دوربین های مداربسته

در کل به چند روش می توان برق دوربین های مداربسته را تامین نمود. که در زیر به عنوان این مطالب می پردازیم:

  • تامین برق دوربین های مداربسته از طریق آداپتور های لپتاپی
  • تغذیه دوربین های مداربسته از طریق آداپتور های مرکزی (صنعتی)
  • تغذیه دوربین های مداربسته (تحت شبکه) از طریق سوئیچ های poe

کدام روش برای تامین برق دوربین های مداربسته مناسب تر است:

روش استفاده از سوئیچ های poe فقط مختص دوربین های تحت شبکه می باشد و در صورتی که از سوئیچ استانداردی استفاده شود بلامانع است.

ولی تکنسین های دوربین های مداربسته برای تغذیه دوربین ها هم از اداپتور مرکزی استفاده می کنند و هم از اداپتور های لپتاپی

توصیه ما استفاده از اداپتور های لپتاپی و خداحافظی با آداپتور های صنعتی است به چند دلیل :

حتما بخوانید:  مقایسه دوربین های وایرلس و دوربین های کابلی

اداپتور صنعتی آداپتور لپتاپی

مزایای آداپتور های لپتاپی نسبت به اداپتور مرکزی

1- در صورتی که برای تغذیه دوربین های مداربسته اداپتور مرکزی (صنعتی) بکار برده شده باشد چنانچه اداپتور دچار مشکل شود تصویر همه دوربین ها قطع می شود ولی دز صورتیکه از اداپتور لپتاپی استفاده شود و مشکل فنی در اداپتور ایجاد شود، فقط تصویر یک دوربین قطع خواهد شد.برای خرید عمده دوربین مداربسته با شرکت آیس پلاس در ارتباط باشید.

2- اداپتور مرکزی معمولا در فاصله دوری از دوربین های مداربسته قرار می گیرد و چنانچه این فاصله از حد مشخصی بالاتر رود باعث ایحاد افت ولتاژ در جریان 12 ولت dc شده و باعث خرابی دوربین ها در دراز مدت می شود.

3- در صورتی که دوربین مداربسته روی فلز نصب شده باشد و به علت نقص فنی ، دوربین دچار جریان کشی اضافی شود (برق دزدی) و تغذیه دوربین ها از طریق اداپتور مرکزی تامین شده باشد چونکه دوربین ها از یک ناحیه تغذیه می شوند باعث ایجاد نویز روی همه دوربین ها خواهد شد.

4- اگر صاعقه با یکی از دوربین های مداربسته برخورد کند، بدلیل القای ولتاژ بالا به دوربین باعث سوختگی دوربین می شود و چنانچه بقیه دوربین ها از طریق اداپتور مرکزی به دوربین مذکور متصل باشند این ولتاژ بالا به همه دوربین ها القا شده و باعث سوختگی همه دوربین ها می شود.

نحوه نصب آداپتور مرکزی دوربین مداربسته

برای نصب آداپتور مرکزی، شما نیاز به یک منبع تغذیه مناسب برای دوربین‌های خود دارید. منبع تغذیه باید ولتاژ و جریان لازم را بر اساس پروژه شما ارائه دهد. شما می‌توانید از یک کابل کواکس و کابل‌های تغذیه جداگانه استفاده کنید، اما بیشتر متخصصان CCTV ترجیح می‌دهند از «کابل سیامی» استفاده کنند. کابل سیامی یک کابل کواکس ساخته شده است که دارای یک جفت کابل تغذیه متصل به آن است. کابل‌های تغذیه می‌توانند از کواکس جدا شوند در مواردی که منبع تغذیه شما در نزدیکی دستگاه ضبط نباشد

حتما بخوانید:  آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته به روش p2p

پس از انتخاب منبع تغذیه، شما باید کابل‌های خود را از طریق یک جعبه اتصال به هر دوربین متصل کنید. ابتدا کابل‌های خود را از طریق سوراخ دسترسی در پشت جعبه اتصال عبور دهید. سپس جعبه اتصال را به دیوار نصب کنید. ممکن است باید یک سوراخ در پوشش جعبه اتصال ایجاد کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا اتصالات دوربین خود را از آن عبور دهید. سپس دوربین را به اتصال تغذیه و ویدئو متصل کنید. سپس پوشش را روی جعبه اتصال پیچ بزنید

نتیجه گیری :

اگرچه استفاده از اداپتور صنعتی هزینه پروژه دوربین مداربسته را تا حدود کمی کاهش می دهد ولی استفاده از این نوع منبع های تغذیه پیشنهاد نمی شود و کار استانداردی تلقی نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[gravityform id=”3″ title=”false” description=”false”]