آداپتور صنعتی یا آداپتور لپتاپی؟

تغذیه دوربین مداربسته با پاور مرکزی بهتر است یا با آداپتور لپتاپی؟

دوربین مداربسته مثل هر وسیله الکترونیلی دیگری برای روشن شدن نیاز به تغذیه داره. در اکثر دوربین های مداربسته تغذیه دوربین با اداپتور های 12 ولت تامین میشه.

اداپتور های 12 ولت مخصوص دوربین های مدار بسته به صورت لپتاپی و صنعتی در بازار یافت می شوند و هر نصاب دوربین مداربسته ای با توجه به سلیقه و نظر خود از یکی از این اداپتور ها استفاده می کند.

دوربین مداربسته | آداپتور صنعتی | پاور لپتاپی

آداپتور 12 ولت لپتاپی

بسیاری از نصاب ها از آدپتور 12 ولت 2 آمپر برای تغذیه دوربین های مداربسته استفاده می کنند. در این صورت برای هر دوربین مداربسته یک اداپتور به صورت جداگانه کنار دوربین قرار می گیرد.

آداپتور جهت تغذیه دوربین مداربسته

آداپتور 12 ولت صنعتی

آداپتور های صنعتی که به نام های پاور مرکزی یا منبع تغذیه یا پاور سوئیچینگ معروفند برای تامین برق بیش از یک دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد.

توان این پاور های مرکزی با توجه به تعداد دوربین متفاوت هست مثلا آداپتور صنعتی 12 ولت 5 آمپر در بازار برای تغذیه دوربین های مداربسته موجود است تا اداپتور صنعتی 12 ولت 30 آمپر

اتصال آداپتور به دوربین های تحت شبکه

نوعی دوربین امنیتی است که از طریق شبکه اینترنت یا شبکه محلی به یک سرور یا یک رایانه متصل می شود. این دوربین ها می توانند تصاویر را با کیفیت بالا و در شرایط نوری مختلف ارسال کنند، این آداپتور ها می توانند برای تامین برق دوربین مدار بسته تحت شبکه مورد استفاده قرار بگیرند.

اداپتور صنعتی

برای تغذیه دوربین های مداربسته از اداپتور لپتاپی استفاده شود یا اداپتور مرکزی؟

به چهار دلیل زیر اثبات می کنیم که استفاده از آداپتوری های لپتاپی نسبت به آداپتور های مرکزی بهتر است.

  1. 1. چنانچه برای تغذیه تمامی دوربین های از یک آداپتور صنعتی استفاده شود با خرابی آداپتور یا کوچکترین مشکل فنی در پاور مرکزی، از دست رفتن تصویر همه دوربین ها به همراه خواهد بود. ولی اگر از آداپتورهای لپتاپی استفاده شود، خرابی آداپتور باعث قطع شدن تصویر یک دوربین میشه.
  2. 2. اگر بین آداپتور مرکزی و دوربین فاصله زیاد باشد باعث افت ولتاژ می شود.ولی آداپتورهای لپتاپی کنار نصب می شود و افت ولتاژی در پی نخواهد بود.
  3. 3. اگر برای نصب دوربین های مداربسته از اداپتور مرکزی استفاده شده باشد و یکی از دوربین ها مشکل جریان کشی یا اصطلاحا برق دزدی شده باشد از انجایی که همه دوربین ها از طریق پاور صنعتی به هم وصل هستند باعث ایجاد نویز روی تصاویر دوربین ها می شود.
  4. 4. همچنین اگر اداپتور مرکزی استفاده شده باشد و یکی از دوربین ها مورد برخورد صاعقه شود و ولتاز بالایی به دوربین القا شود علاوه بر سوختگی آن دوربین از انجایی که تمام دوربین ها با پاور مرکزی به هم متصل هستند همه دوربین های می سوزند.
حتما بخوانید:  برای تغذیه دوربین های مداربسته از آداپتور مرکزی استفاده کنم یا آداپتور لپتاپی ؟

با خرید دوربین مداربسته تیاندی دوربین فوق العاده پیشرفته با قابلیت های فراوان و کیفیت تصویر عالی راحتی کار خود را تضمین و تغذیه های اداپتوری هم بصورت بسیار عالی جواب دهنده هستند.

نتیجه گیری

اگر چه برای تغذیه دوربین های مداربسته استفاده از آداپتور های صنعتی بهتر و مقرون به صرفه تر هست ولی با توجه به مواردی که در پاراگراف های قبل بیان شد استفاده از پاور های لپتاپی ترجیح داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[gravityform id=”3″ title=”false” description=”false”]