انتخاب UPS مناسب برای دوربین های مداربسته

انتخاب UPS مناسب برای دوربین مداربسته

امروزه استفاده از UPS برای انواع مختلف دستگاه‌های الکتریکی رایج شده است. در واقع می‌توان گفته که به‌وسیله‌ای ضروری تبدیل شده است. UPS به‌عنوان منبع تأمین برق اضطراری عمل می‌کند. در واقع وقتی دستگاهی برای کار کردن به برق احتیاج دارد و به هر دلیلی به برق متصل نباشد و برق موردنیاز آن تأمین نشود از UPS استفاده می‌شود. جایی که قطعی برق رخ دهد این دستگاه بسیار کاربردی خواهد بود. یکی از کاربردهای UPS برای دوربین‌های مداربسته است. باید توجه داشت که UPS مناسب برای این امر انتخاب شود.

اگر دوربین مداربسته شما اطلاعات مهمی را ثبت و ضبط می‌کند زمانی که برق قطع شود این اطلاعات را از دست می‌دهید؛ پس نیاز است که از UPS استفاده شود. در ادامه این مقاله از سری مقاله های آیس پلاس (iceplus.ir) به موضوع انتخاب UPS مناسب برای دوربین‌های مداربسته خواهیم پرداخت.

UPS مناسب برای دوربین مداربسته

چرا از UPS استفاده کنیم و انواع UPS

فرض کنید که دوربین مداربستة شما در حال محافظت از خانه یا محل کار شماست. همان‌طور که می‌دانیم این دوربین‌ها با برق کار می‌کنند. حال تصور کنید که برق به هر دلیلی برای مدتی قطع شود. شما تصاویر را در زمان قطعی برق از دست خواهید داد. همین امر سبب کاهش امنیت محل زندگی یا محل کار شما خواهد شد؛ بنابراین با تهیة یک دستگاه برق اضطراری مناسب برای دوربین خود این مشکل از بین رفته و امنیت خانه یا محل کارتان دچار اختلال نخواهد شد.

این دستگاه یک باتری دارد که در زمان وجود برق شارژ می‌شود. با قطع شدن برق این باتری که انرژی الکتریکی را ذخیره کرده برق موردنیاز دوربین یا هر دستگاه دیگر را تأمین می‌کند. دیگر مزایای استفاده از UPS راه ‌انداختن سایر وسایل برقی با آن است. در واقع با خرید UPS مناسب برای دوربین مداربسته می‌توان دستگاه‌های دیگر مانند کامپیوتر را نیز در زمان قطعی برق به راه انداخت یا مثلاً می‌توان UPS را به دستگاه امنیتی ساختمان متصل کرد تا در زمان قطعی برق هشدارهای سیستم امنیتی و حریق را دریافت کنیم.

مزیت دیگری که UPS دارد، جلوگیری از آسیب به دوربین‌ها و سایر لوازم برقی در اثر نوسانات برق و مشکلات سیم‌کشی است. بعضی از این دستگاه‌ها با نشانگر LED خود خطرات موجود مدار سیم‌کشی را نشان می‌دهند. در ادامه دو نوع عمده UPS را معرفی خواهیم کرد.

انواع UPS دوربین مداربسته

دو نوع کلی یوپی‌اس؛ کدام یک مناسب‌تر است؟

دستگاه برق اضطراری به دو نوع کلی تقسیم می‌شود که این تقسیم‌بندی برای انتخاب مناسب UPS برای دوربین مداربسته مهم است. در این دسته‌بندی دستگاه یوپی‌اس به دو نوع آنلاین و آفلاین تقسیم می‌شود. اما تفاوت این دو نوع دستگاه در چیست؟ ابتدا به سراغ یوپی‌اس آفلاین می‌رویم.

این نوع از دستگاه برق را ذخیره می‌کند و زمانی که جریان برق قطع شود برق موردنظر دوربین یا سایر دستگاه‌ها را تأمین می‌کند. این مسئله بدین معناست که مقداری تأخیر در تأمین برقی توسط یوپی‌اس وجود دارد که سبب شده این UPS مناسب دوربین مداربسته نباشد. در فاصله‌ای که باتری برق دوربین را تأمین می‌کند، دوربین خاموش است؛ بنابراین تصاویر و اطلاعات در این فاصلة زمانی ثبت و ضبط نخواهند شد.

حتما بخوانید:  فروش عمده دوربین مداربسته با قیمت همکاری

اما UPS از نوع آنلاین خلاف نوع آفلاین عمل می‌کند. این نوع یوپی‌اس جریان را همیشه به دوربین منتقل می‌کند و در واقع همیشه در مدار است. این موضوع سبب می‌شود که با قطع شدن برق هیچ‌گونه شکافی بین قطع شدن برق و وصل شدن یوپی‌اس وجود نداشته باشد و دوربین به‌هیچ‌وجه خاموش نشود؛ بنابراین در زمان انتخاب ups مناسب برای دوربین، اگر تصاویر حساسی را ثبت و ضبط می‌کنید استفاده از این نوع یوپی‌اس به‌شدت توصیه می‌شود.

دو نوع UPS برای دوربین مداربسته

یوپی‌اس مناسب برای دوربین مداربسته چه ویژگی‌هایی دارد؟

دستگاه برق اضطراری باید قدرت لازم برای ذخیرة نیرو و روشن نگه‌داشتن دوربین‌ها را داشته باشد. میزان ساعتی که UPS می‌تواند این کار را انجام دهد معمولاً بین 1 تا 4 ساعت است. حداقل 300 وات قدرت برای این کارایی لازم است. دیگر مسئلة مهم کوچک بودن این دستگاه است. شما باید یک UPS کوچک خریداری کنید تا به‌راحتی داخل دوربین قرار گیرد.

همچنین ویژگی ضدسرقت بودن هم از جمله ویژگی‌هایی است که خیلی از خریداران UPS مناسب به آن توجه می‌کنند. ضد سرقت بودن به همراه عمری طولانی سبب می‌شود که در طی سالیان از دستگاه استفاده کنید؛ بدون اینکه نیاز به تعمیر یا خریداری مجدد UPS داشته باشید. به‌علاوه این دستگاه باید نصب و استفادة آسانی داشته باشد تا در هنگام استفاده دچار مشکل نشوید. استفاده از انواع UPS که از دستگاه‌ها در برابر آسیب‌های برق محافظت می‌کنند، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

چرا باید در انتخاب UPS دقت کنیم؟

هر UPS توان مصرفی مشخصی دارد که در مشخصات کالا درج می‌شود. یوپی‌اس توانایی تأمین برق برای دستگاه‌هایی را دارد که توان مصرفی آن‌ها بیش از میزان ولت‌آمپر UPS نباشد. چنانچه توان مصرفی UPS کمتر از توان مصرفی دستگاه‌های متصله باشد، توان روشن‌ کردن تمامی دستگاه‌ها را نداشته و بازدهی مناسب را نخواهد داشت. به‌طورکلی توان مصرفی UPS باید مقداری بیش از توان مصرفی موردنیاز باشد.

اما همان‌طور که UPS کم قدرت ناکارآمد است، استفاده از دستگاه برق اضطراری با توان مصرفی بیش از حد نیاز هم معقول نیست؛ چراکه هرچه توان مصرفی UPS بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود؛ بنابراین از لحاظ اقتصادی خرید UPS با توان فراتر از نیاز منطقی نیست.

همچنین UPSها با توان مصرفی بالا سایز بزرگ‌تری دارند. پس بهتر است که UPS مناسب با توان مصرفی مناسب خریداری شود تا فضای بیش از حد اشغال نشود. به‌طورکلی هرچه توان مصرفی UPS با توان مصرفی موردنیاز مطابقت بیشتری داشته باشد، عملکرد بهتری را شاهد خواهیم بود.

آداپتور جهت تغذیه دوربین مداربسته

در زمان انتخاب ups به چه نکاتی توجه کنیم؟

همان‌طور که گفته شد از ups برای تأمین برق دوربین در زمان قطعی برق استفاده می‌شود. باتوجه‌به ویژگی‌های دوربین و نوع کاربرد ups باید نوع مناسب دستگاه برق اضطراری را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی تعدادی از این نکات می‌پردازیم تا بتوانید انتخابی مناسب برای ups دوربین مدار بسته عمده داشته باشید.

مهم‌ترین نکته توجه به قدرت باتری

هر دوربین مداربسته و دستگاه‌های مرتبط با آن نیاز توان مصرفی متفاوتی دارند؛ بنابراین باید دقت کرد که ups انتخاب شده جوابگوی تأمین برق مصرفی دوربین‌ها باشد. باتوجه‌به اینکه قدرت دوربین چقدر است و یا از چند دوربین استفاده می‌کنید باید دستگاه برق اضطراری مناسب انتخاب شود. همچنین اگر استفاده‌های دیگری از ups می‌کنید نیز باید آن‌ها را نیز مدنظر قرار دهید.

حتما بخوانید:  قیمت دوربین مدار بسته داهوا

Upsها در دو نوع تک باتری و دو باتری در بازار یافت می‌شوند. به طور معمول نوع تک باتری UPS مناسب برای دوربین‌های مداربسته است؛ چراکه این دوربین‌ها توان مصرفی خیلی بالایی ندارند. اما گاهی باتوجه‌به نوع دوربین، تعداد آن‌ها و سایر مصارف از ups نوع دو باتری آن مورداستفاده قرار می‌گیرد. اصولاً توان مصرفی دوربین‌ها برابر با 12 وات و دستگاه DVR 100 وات است که یک UPS تک باتری برای این منظور کافی است.

استفاده از UPS برای دوربین مداربسته

چگونه یوپی‌اس با توان مناسب انتخاب کنیم؟

خب احتمالاً الان این سؤال برایتان پیش‌آمده که از کجا بفهمیم چه یوپی‌اسی با چه توانی برای کاربرد ما مناسب است. باید بگوییم راه‌حل این است که توان تمامی دوربین‌ها و دستگاه‌هایی که می‌خواهید به یوپی‌اس متصل کنید تا در زمان قطعی برقی نیروی الکتریسیته را تأمین کند با یکدیگر جمع کنید. هر دوربین، نمایشگر و دستگاه DVR که خریداری می‌کنید، توان مصرفی مشخصی دارد. این توان مصرفی در مشخصات کالا درج شده است. با جمع‌کردن توان تمامی این دستگاه‌ها می‌توان UPS مناسب را انتخاب کرد.

درصورتی‌که UPS قدرتی کمتر از توان مصرفی تمامی دستگاه‌های متصل داشته باشد، عملکرد صحیحی نخواهد داشت. مثلاً برق همة دستگاه‌های متصل را تأمین نکرده و فقط برخی از آن‌ها را روشن می‌کند. حال بیایید با یک مثال این مسئله را روشن‌تر کنیم. فرض کنید دو دوربین 12 واتی، یک نمایشگر 46 واتی و یک دستگاه DVR 80 واتی را بخواهید با استفاده از UPS روشن کنید. با جمع این اعداد عدد 150 به دست می‌آید؛ بنابراین یوپی‌اس مورداستفاده باید توانایی تأمین حداقل 150 وات برق را داشته باشد.

UPS با توان های متفاوت برای دوربین مدار بسته

 

25 درصد توان مصرفی بیشتر موردنیاز است

یک نکتة خیلی مهم در این باره وجود دارد. باید توجه کرد که یک UPS هر میزان که توان داشته باشد، 25 درصد از آن برای تغذیة خود یوپی‌اس احتیاج است. یعنی باید جمع توان مصرفی دستگاه‌های مورداستفاده به‌علاوة 25% جمع این اعداد شود. بدین معنا که توان UPS باید حداقل 25% بیش از کل توان مصرفی موردنیاز باشد.

در مثالی که زده شد این مورد را بررسی می‌کنیم. 150 وات کل توان مصرفی موردنیاز در این مثال است. 25 درصد 150 وات چیزی حدود 40 وات می‌شود. 150 به‌علاوة 40 برابر با 190 وات می‌شود؛ بنابراین UPS مناسب باید حداقل توان مصرفی 190 واتی داشته باشد تا بتواند دوربین‌ها و دستگاه‌های متصله را در صورت قطعی برق روشن و راه‌اندازی کند.

یوپی‌اس تا چند ساعت می‌تواند برق تأمین کند؟

مشخص است که هرچه توان دستگاه بالاتر باشد، برای زمان بیشتری می‌تواند دوربین‌ها و تجهیزات اضافی را روشن نگه دارد. اگر از باتری‌های بیشتری در UPS استفاده شود، دستگاه می‌تواند تایم بیشتری برق تأمین کند. اگر باتری‌های اضافه داشته باشید می‌توانید این زمان را افزایش دهید. یک فرمول مشخص برای محاسبة زمانی که UPS می‌تواند برق تأمین کند وجود دارد. این فرمول از قرار زیر است:

ولتاژ باتری‌ها / توان مصرفی / آمپرساعت باتری‌ها = تعداد ساعت قابل پشتیبانی توسط UPS

میزان ولتاژ، آمپرساعت و توان مصرفی باتری‌ها مشخص بوده و معمولاً بر روی آن درج می‌شود. به مثال زیر توجه کنید تا موضوع را بهتر متوجه شوید. فرض کنید یک باتری 12 واتی داریم که ولتاژ آن 2 و آمپرساعت آن برابر با 5/0 است. در این صورت داریم:

حتما بخوانید:  آیا برای کاهش هزینه پروژه دوربین مداربسته کالای ارزان کار کنیم؟

2 / 12 / 5/0 = 3/0

به این صورت چنین یوپی‌اسی می‌تواند حدود 20 دقیقه برق موردنیاز را تأمین کند که چندان UPS مناسب و به‌دردبخوری نیست. این در صورتی است که از ظرفیت باتری‌ها استفاده شود؛ وگرنه درصورتی‌که از میزان کمتری از ظرفیت باتری‌های UPS استفاده شود، سیستم برق اضطراری بازدهی طولانی‌تری خواهد داشت. در ادامه چند برآورد از مدت‌زمان کارایی UPSهای متفاوت برای دستگاه‌های متفاوت ارائه می‌کنیم.

کاربرد های متفاوت UPS

معرفی چند UPS مناسب برای دوربین مداربسته

درصورتی‌که دارای 4 دوربین مداربسته به همراه تجهیزات آن باشید به UPS با حداقل 600 وات توان مصرفی نیاز دارید که دارای یک یا دو باتری باشد. اگر این یوپی‌اس از نوع تک باتری و با ظرفیت‌های 7 یا 9 آمپر باشد به ترتیب می‌تواند 40 دقیقه و 1 ساعت تجهیزات را روشن نگه دارد. اما اگر دو باتری 7 آمپری در دستگاه استفاده شده باشد، توانایی تأمین برق تا 1 ساعت و 40 دقیقه را دارد.

درصورتی‌که از 8 دوربین استفاده می‌کنید باید از یک UPS با حداقل توان 100 وات استفاده کنید. به‌علاوه بهتر است که از دو باتری و بیشتر برای تأمین برق استفاده شود. برای تأمین برق تعداد 16 دوربین و دستگاه DVR و سایر تجهیزات آن بهتر است از دو UPS 1000 واتی و یا تعداد بیشتری UPS مناسب استفاده شود. اگر از یک UPS استفاده می‌کنید باید تعداد باتری‌های بیشتری با قدرت بالاتر در UPS به کار رود.

چه عواملی در قیمت UPS برای سیستم دوربین مداربسته تأثیرگذار است؟

مشخصاً هرچه توان مصرفی یک UPS بیشتر باشد، قیمت بالاتری نیز دارد. مهم‌ترین مسئله در تأثیرگذار در قیمت همین موضوع است. به‌علاوه تعداد باتری‌ها هم قیمت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. قدرت باتری‌ها نیز مهم است؛ مشخص است که قیمت یک باتری 9 آمپر بیشتر از یک باتری 7 آمپر است. علاوه بر این عوامل تأثیرگذار به‌طورکلی UPSها قیمت متفاوتی دارند که بیشتر این تفاوت قیمت به‌خاطر برند دستگاه نیز هست.

انواع مختلف UPS FOR CCTV

کلام پایانی انتخاب ups برای دوربین مداربسته

همان‌طور که گفته شد UPS یک منبع برق اضطراری برای مواقع قطعی برق است. این دستگاه در زمان وجود برق شارژ شده و در زمان خاموشی برق موردنیاز را تأمین می‌کند. یکی از کاربردهای این منبع تغذیه برای دوربین‌های مداربسته و تجهیزات مربوط به آن است. درصورتی‌که UPS برای دوربین‌های مداربسته تعبیه نشود، در زمان قطعی برق تصاویر و اطلاعت ثبت و ضبط نخواهند شد. این مسئله امنیت محل را دچار اختلال می‌کند.

دو نوع عمده یوپی‌اس وجود دارند که انواع آفلاین و آنلاین هستند. نوع آنلاین که UPS مناسب محسوب می‌شود، همیشه در مدار بوده و در صورت قطعی برق بلافاصله نیروی الکتریسیته را تأمین می‌کند. اما نوع آفلاین در زمان قطعی برق با مقداری تأخیر دستگاه‌ها را روشن می‌کند. استفاده از نوع آنلاین برای دوربین‌ها توصیه می‌شود. در انتخاب یک UPS کاربردی برای دوربین‌ها باید به توان مصرفی موردنیاز و توان مصرفی UPS توجه شود. به‌گونه‌ای که این دو متناسب با یکدیگر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[gravityform id=”3″ title=”false” description=”false”]